Vill du synas här? Kontakta info@blogbiz.se

Liten semestertripp

18 Juli

Så blev det äntligen dags för oss att komma iväg hemifrån några dagar.  Vi hade bokat boende i  Mellbystrand i Halland på ett vandrarhem.  Vi hade ca 2 timmars körväg men vi hade planerat några stopp på vägen.  Första stoppet blev på Björkäng utanför Varberg.  Det är ett motell längs motorvägen, där många lastbilar och även långfärds bussar stannar för mat.

När jag åkte buss till Spanien så var det alltid stopp för dels mat och dels hämta upp resenärer och även byte av resenärer till olika resmål.

Efter lite kaffe och macka åkte vi vidare neråt Halmstad och ett stopp vid Tylösand. Vi provade lite minigolf och en sväng till stranden.  Vid 15-tiden var vi nere i Mellbystrand och checkade in på vandrarhemmet där vi skulle bo 2 nätter.  Det blåste rätt kraftigt och var lite småkyligt så det blev tyvärr inget bad på kvällen. Vi gick till Strandhotellet och åt pizza, där även jag kunde få glutenfritt.  Lite senare på kvällen tog vi en runda på minigolfen.

19 Juli

Dagen började med frukost ute, så härligt det var, bara sitta utomhus och njuta av tillvaron.  Äventyret fortsatte neråt genom Halland, till Båstad sedan Torekov för vidare genom Ängelholm i Skåne och lunchade i Mölle, vid Baguetterian. Det var baguetter med alla sorters fyllning. Även glutenfritt.  Efter att ha vandrat runt i hamnen och kollat lite åkte vi vidare ner till Helsingborg.  Besökte minigolfen på Gröningen. Jag bara älskar Helsingborg. Det känns på något sätt hemma men så är det ju vid havet också. Då jag är uppvuxen vid havet så dras jag dit, det ligger i generna. Vi åt middag på en hamnkrog i Viken, också där var det glutenfria alternativ.  Dagen avslutades med ett dopp i Kattegatt på stranden i Mellbystrand. åh så härligt det var! Alldeles ljummet och 12 km lång sandstrand. Paradiset för mig!

20 Juli

Efter frukost började vi packa för hemresan. Det var utcheckning 12, vi åkte genom Falkenberg det var roligt att se då vi bara åker förbi på motorvägen annars. Min farfar kommer från Falkenberg så ett mål jag har är att ta reda på mer då båda mina föräldrar är borta. Men som tur är har jag några släktingar som har bättre koll. Vi åt lunch på Björkäng och var hemma på eftermiddagen. Det var skönt med lite vila i sin egna säng.

Här bodde vi
Mölle
Helsingborg
Pizza på Strandhotellet, Mellbystrand
Äventyrsgolf Mellbystarnd

1 comment / Add your comment below